Zvýšení kompetencí vědecko výzkumných pracovníků zejména v metodologické oblasti

Cíle projektu

Cílem projektu je posílení kvality, obsahu i rozsahu vědecko-výzkumné činnosti akademických pracovníků s důrazem na zaměstnance Pedagogické Fakulty Masarykovy Univerzity. Hlavním cílem je zvýšit motivaci pracovníků k provozování kvalitní výzkumné činnosti a tím zprostředkovaně zvýšit konkurenceschopnost českého pedagogicko-psychologického výzkumu i na zahraničním poli. Důležitým tématem, jimž se PedF MU zabývá, je vzdělávání sociálně znevýhodněných skupin obyvatel. Mnohé diagnostické či evaluační nástroje používané úspěšně pro většinovou populaci nejsou však vhodné pro klienty ze sociálně znevýhodňujícího prostředí (jsou diskriminační převážně z důvodů jazykové či socio-kulturní odlišnosti). Proto je nutné přestat klasické diagnostické nástroje na tuto skupinu aplikovat a vyvíjet jiné, pro ně vhodnější. Vývoj těchto vhodných nástrojů je hlavním cílem výzkumného týmu PedF MU, který vznikl při Katedře sociální pedagogiky a který chceme v tomto projektu podpořit.
Cíle projektu bude dosaženo soustavným vzděláváním akademických pracovníků a to v oblastech nových technik a možností výzkumu, které jsou v ČR převážně neznámé a které mají obecnou platnost (jsou přenositelné na různé druhy výzkumů, nejsou vázány pouze k výzkumu v oblasti sociálně znevýhodňujícího prostředí).
Důraz v uskutečňování projektu bude kladen na setkávání se se zahraničními experty, kteří budou realizovat semináře a přednášky pro cílové skupiny a budou otevřeni následujícím vědeckým konzultacím.
Výstupem z projektu budou vzdělanější a kompetentnější vědecko-výzkumní pracovníci, jež budou nové poznatky realizovat v praxi při výzkumné činnosti, a zároveň budou předávat tyto kompetence budoucím výzkumným pracovníkům (doktorandům a nadaným pregraduálním studentům se zájmem o vědu a výzkum).
Dalším cenným výstupem bude navázání či posílení spolupráce se zahraničními univerzitními pracovišti a experty, kteří se zabývají podobnými výzkumnými tématy v celoevropském kontextu.